توصیه های کاربردی و مهم برای دکوراسیون بهتر خانه
نوشته شده توسط : reza
 
دکوراسیون خانه و چیدمان وسایل خانه به خصوص در فضاهای محدود به شکلی که هم کاربردی و هم چشم نواز باشد با اطلاع از چند نکته ظریف و ساده امکان پذیر است حتی اگر از دکوراسیون داخلی سر رشته ای نداشته باشید. با دلگرم همراه باشید و این نکات را قبل از چیدمان منزلتان در نظر داشته باشید.
 
 
نکاتی کاربردی برای دکوراسیون بهتر اثاثیه در خانه
 
چیدمان اثاثیه می تواند کاری ناامید کننده باشد. وقتی با فضایی خالی مواجه می شوید پر کردن آن به طوری که هم عملی و هم با رعایت اصول هنری رضایت بخش باشد می تواند کاری مایوس کننده باشد اما طراحان داخلی به مرور زمان چند اصل ساده را با کاربردی آسان شناسایی کردند. فقط این اصول را دنبال کنید تا متوجه شوید چیدمان اثاثیه خیلی هم مشکل نیست. در این مقاله می خواهیم مفصل درباره چیدمان اصولی وسایل خانه صحبت کنیم و به نظر می رسد چیزهای زیادی برای گفتن درباره این موضوع داریم.
 
 
اولویت عملکرد بر شکل چیدمان اثاثیه
 
عامل مهم هنگام چیدن هر فضایی داشتن درک و بازتاب چیدمان در استفاده از فضا است. مثلا دو کاناپه رو به روی همدیگر از لحاظ تقارن خوشایند است اما اگر اولین کاری که هنگام نشستن روی کاناپه انجام می دهید تماشای تلویزیون باشد چیدمان خوبی نیست. درباره اینکه چه کاری می خواهید در آن فضا انجام دهید، چه چیزی باید نزدیک و در دسترس باشد و اینکه چه مقدار از فضای اتاق را نیاز دارید فکر کنید.
 
 
یافتن نقطه مرکزی فضای خانه
 
هیچ وقت قدرت یک نقطه مرکزی در اتاق را دست کم نگیرید. گاهی اوقات خیلی مشخص هستند؛ مثلا پنجره ای مشخص یا یک شومینه طاقچه دار؛ این در حالی است که بقیه وسایلی که می توانند نقطه مرکزی باشند، مثل تلویزیون و وسایل صوتی تصویری دیگر را باید خودتان تهیه کنید. نقطه مرکزی انتخابیتان هر چه که هست، تصمیم بگیرید و کار را با همان ادامه دهید. شما باید اثاثیه را تا حد ممکن دور آن بچینید.
 
همان طور که هر اتاق ممکن است به لامپ آویزی بزرگ، کاغذ دیواری متفاوت یا کارهای هنری چشمگیر احتیاج داشته باشند این هم ممکن است که جهت دادن به اثاثیه تان برای بهترین استفاده از آنچه خانه تان دارد مهم باشد.
 
در واقع شما با توجه بیشتر به دکوراسیون اثاثیه نسبت به خود اثاثیه می توانید یک شومینه پر نقش و نگار را بهتر نشان دهید و با بهتر چیدن وسایل برای بهره ببردن از مزایای نماهای زیبا یک پنجره یا پایین نگه داشتن وسایل برای به نمایش گذاشتن منظره جلویی در دید استفاده کنید.
 
 
ادامه مطلب: سایت دلگرم
 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: